کارت هواداری ورزشی باشگاه های فرهنگی و ورزشی
به عنوان جایگاه ویژهای برای گردهمایی گروهی از مردم با هدفی معین است.
و درکشور سالانه پذیرای خیل عظیمی از ورزش دوست می باشد و از دیر باز تا کنون، با میزبانی از ورزش دوستان و طرفداران وگردشگران از ادیان و فرق گوناگون،
به نحوی که این حضور موجب گشته تا در معادلات جهانی باشگاه های فرهنگی و ورزشی را به عنوان نمادکلان شهرهای دنیا به حساب آورند،
در همین خصوص راه کارهای جهت راه اندازی باشگاه های هواداری برای سهولت سفرها و خرید ها و ایجاد آیدات آن به این باشگاه های و ساماندهی
هواداران یکی از دغدغه های مسئولان می باشد. ارائه می شود
راهکارهای زیر در دو بستر ارائه می شوند که بعنوان اهداف اولیه و ثانویه میباشد:
الف- راهکارهای کلان و مدیریتی
ب- ارائه طرح خرید ایرانی و اسلامی و ورزشی وفرهنگی و سفرهای ورزشی وفرهنگی
تبیین طرح:
زمینه برای ایجاد اشتغال ومدیریت سیستمی صنعت فرهنگی ورزشی فراهم میشود ،وهمچنین هماهنگی بین عرضه های ورزشی و هواداران ورزشی و تقاضاها سطح کشور برقرار وامکان مدیریت کلان شهری و ورزشی,فرهنگی و برنامه ریزیهای مدیریتی ، تسهیل و امکان سنجی ورود هوادار ورزشی,فرهنگی و مدیریت بهتر مکانهای فرهنگی,ورزشی علی الخصوص سایر شهرستانه میسر می گردد. بعلاوه با ایجاد این طرح، زیر ساخت های سیستمی اقتصادی و ورزشی،فرهنگی، و….ایجاد می گردد.
و نیززمینه برای ایجاد خریدی ورزشی و فرهنگی ،ارزان و توسعه ورزش فراهم میگردد. تا گام موثر در توسعه این صنعت بزرگ برداشته شود.
ویژگی طرح:
رویکرد کلی و اولیه این طرح قبل از هر موضوعی فرهنگی و رسانه ای و ورزشی می باشد. در این طرح جامع با نگاه به تاثیر گذاری مخاطبین مورد نظر سعی شده است تا با نگاهی کاربردی به تبین ارزش های ورزش و فرهنگ و ارائه سبک اقتصاد فرهنگی و ورزشی و بهبود بازار فروش محصولات پرداخته شود به طور اجمالی اهداف و ارائه اصلی این طرح جامع عبارتند از:
۱-امکان برنامه ریزی های کلان فرهنگی ورزشی
۲-امکان مدیریت خریداران و هواداران و ساماندهی مراکز فروش
۳-امکان مدیریت ورودی هواداران به مناطق ورزشی و فرهنگی و براورد آن
۴-امکان گزارش گیری ومدیریت کلان فروش وبرنامه ریزی برای بهبود آن و توسعه این صنعت .
۵-باز آرایی سیمای ذهنی و معرفی باشگاه های ورزشی به عنوان مرکز فرهنگی و اقتصادی
۶-معرفی و بر جسته سازی ظرفیت های فرهنگی و ورزشی(ارتقای بهره گیری از ظرفیت های محیطی، کالبدی و مردمی)
۷-آمادگی سیستمی برای بر گزاری جام ها و رویداد های بزرگ ورزشی و استفاده اقتصادی و فرهنگی
۸-امکان حذف دلالی و ارائه امکانات به خریداران فرهنگی و ورزشی
۹-حمایت از بخش خصوصی
۱۰-اشتغالزایی
۱۱-استفاده از صندوق های سرمایه گذاری
۱۲-الکترونیکی کردن فرایندهای
۱۳-ایجاد پایگاه اطلاعات دادههای اختصاصی و جامع
۱۴-احصا و اولویتبندی خدمات قابل ارایه از طریق الکترونیکی
۱۵-ارائه آمار و اطلاعات هواداران ورزشی و فرهنگی و خریداران در بستر الکترونیکی
۱۶- ارائه تخفیفات فصلی و طولانی مدت
۱۷-خرید آنلاین از فروشگاه های الکترونیکی و مجازی و…
۱۸-هماهنگی بین بخشی و فرابخشی درحوزه های مختلف فرهنگی و ورزشی
۱۹-ایجاد باشگاه مشتریان ویژه مجموعه ورزشی و امکان ارائه خدمات
۲۰-ارائه خدمات بر اساس امتیاز ها
۲۱- امکان داشتن بازار فروش بزرگ برای محصولات مورد تاید باشگاه ها
اهداف کلی طرح
۱- حمایت از بخش خصوصی
۲- کمک به فرهنگسازی و ورزش
۳- اشتغالزایی
۴- شناسایی و مستند سازی بخش های ورزشی
۵- استفاده از پتانسیل موجود در صنعت ورزشی
۶-توسعه اقتصاد فرهنگی و ورزشی
۷- توسعه ورزشهای باشگاهی
۸- توسعه اقتصاد ورزش محور
۹- شناسایی و مستند سازی هواداران فرهنگی و ورزشی
۱۰-امکان به کار گیری نرم افزار و سخت افزار طرح در شهر ها دیگر برای ارتباطات فرهنگی و ورزشی
۱۱-تغییر ذائقه هواداران و شناسایی هواداران واقعی
۱۲-ایجاد باشگاه هواداری و ارائه خدمات
۱۳-امکان گزارش گیری و و هدف گزاری سازمانی برای مدیران